Ügyvédi ellenjegyzéshez kötött iratok aláírása az ügyvédi irodában való megjelenés nélkül? Lehetséges!

Számos okirat érvényességéhez megkövetelik a jogszabályok, hogy azokon ügyvéd ellenjegyzése szerepeljen. Ilyenek többek között az ingatlanok adásvételére, ajándékozására vonatkozó szerződések, de ilyenek a cégalapítás, cégmódosítás egyes iratai is.

Napjainkban, amikor a gazdasági kapcsolatok határon átnyúlóak, illetve amikor az egyes ügyletekben érintett Felek sokszor huzamosabb ideig külföldön tartózkodnak vagy életvitelszerűen ott élnek, az ügyvédi irodában való személyes megjelenés problémába ütközhet.

Az ilyen esetekben hasznos megoldás a távellenjegyzés, távazonosítás intézménye.

Ez esetben még hangsúlyosabb az „előkészítő szakasz”, amelynek során az érintettek az okiratok tartalmát előzetesen részletesen megismerik és pontról-pontra véglegesítik. Ezt követően a Felek mindegyike saját tartózkodási helyén írja alá a papírokat, majd küldik meg papír alapon az ellenjegyző ügyvédnek. A Szerződők által aláírt iratok birtokában történik meg az eljáró ügyvéd által az aláíró személyek elektronikus hálózaton keresztül történő azonosítása és az okmányellenőrzés. A folyamat végén pedig sor kerül az okirat ügyvédi ellenjegyzésére.

Ügyvédi Irodánk eljár távellenjegyzés, távazonosítás alapján történő szerződéskötések során is, keressenek bennünket bizalommal.

Ügyvédi ellenjegyzéshez kötött iratok aláírása az ügyvédi irodában való megjelenés nélkül? Lehetséges!